fredag 31 oktober 2008

Trollmor

Innan jag blev gravid var jag helt bombsäker på att jag INTE skulle sjunga för mina barn.
Jag har nämligen skitdålig sångröst och min tanke var att jag inte skulle plåga de stackars barnen med den.
Trodde jag ja!
Vem tror ni det är som sjunger "när trollmor har lagt de elva små trollen" när A kämpar emot att somna? Just det...

Eftersom jag bara kommer ihåg texter på några få barnvisor från det att jag var liten, så plockade jag faktiskt fram sångboken Nu ska vi sjunga i går kväll. Det kan ju bli lite tjatigt för A att lyssna på en mamma som med falsk ton sjunger Trollmors vaggvisa 57 gånger på raken. En bäbis kan säkert bli knäpp för mindre. Det hela slutade dock med att jag satt och bläddrade och tittade på bilderna som illustrerar de olika visorna. För dem kunde jag nästan komma ihåg i detalj.

Hmm, funderar på om vi skulle skaffa oss ett piano?
Frågan är bara var det skulle få plats...

3 kommentarer:

mia sa...

Jag sjöng också (eller vad man nu skall kalla det)ur "Nu skall vi sjunga" ända tills J och O helt enkelt sa ifrån helt försynt att "mamma du behöver nog inte sjunga för oss längre"! Fortsätt du och sjung. Hur det än låter så brukar det funka rätt bra ett tag i alla fall.

Åsa sa...

Jag vill också ha ett piano! När jag har mitt snygga hus vid havet i Göteborgs skärgård, dååå ska jag skaffa ett piano. Jag gillar mammas och pappas, men ett piano lyckas man ju inte riktigt plocka med sig hem på tåget, hehe...

Nu sitter jag och åker lyxbuss hem till Gbg igen. Det är massa snö på marken...riktigt juligt. Jag köpte mig Allt i hemmets julspecial också, den kom ut idag. Hihi.

KRAM på er sötnosar

Anonym sa...

Hej!

Grattis till Arvid! (det var faktiskt ett namn som jag funderade på precis innan Elvira damp ner) Åsa visade mig din blogg idag, roligt att läsa om hur ni har det!

Kram från Miriam