tisdag 14 oktober 2008

Idag firar jag...

... att jag har blivit mamma.

Det är alldeles strålande solsken ute - om än lite blåsigt.
Vi har promenerat en sväng och efter flera dagars innesittande var det helt underbart att få komma ut.
Det var bara sååå skönt!
Kom då på den braiga idén att jag ska fira mig själv med en princessbakelse.
Jajamen, det ska jag minsann!

Skulle bara gå svängen om bankomaten för att ta ut kontanter till bageriet.
Okidok, bankkortet verkar vara avmagnetiserat...
Knallar bort till O:s jobb för att få lite pengar.
Okidok, O har hunnit åka iväg på ett jobb...
Knatar iväg till Konsum för att plocka ut pengar med medmera-kortet (som också är avmagnetiserat...)
Kommer på att jag inte kommer att orka gå om bageriet när jag väl kommer ut från Konsum.
Köper en princessbakelse på Konsum.
Det är inte riktigt samma grej - men det är åtminstone en princessbakelse.

Så nu sitter jag här i alla fall med en kopp snabbkaffe (så att jag ska vara säker på att jag får i mig den innan Lilleman vaknar), två mackor med mjukost (även det räddningen när tiden är knapp) och en princessbakelse!

Hmm, undrar om bäste herr Arvid håller på att vakna - bäst att slänga i sig bakelsen NU!

Inga kommentarer: